دی ال فانیها

جديد ترين مطالب
بخش بايگاني

کانال تلگراممون

دعوت به همکاری


در صورتی که تمایل به نویسندگی در کانال و یا سایت دی ال فانیها دارید.

از طریق فرم تماس با ما و یا آیدی تلگرام dlfunihaa@ بهمون اطلاع بدید.

شکیرا ایزابل مبارک ریپل، معروف به شکیرا، خواننده و رقاص معروف و پرطرفدار کلمبیایی است. او تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی شده و رکوردهای فراوانی را کسب کرده است. شکیرا با فروش بیش از ۷۰ میلیون نسخه از آلبوم ” Worldwide ” خود، توانست عنوان پرفروش ترین خواننده کلمبیایی در تاریخ موسیقی کلمبیا را از آن خود کند. در ادامه این مقاله با بیوگرافی شکیرا ، این خواننده موفق و پرطرفدار کلمبیایی، بیشتر آشنا شوید.

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

بیوگرافی شکیرا

شکیرا متولد ۲ فبریه ۱۹۷۷ در بارانکیلا کلمبیا می باشد. پدر او لبنانی و مادرش کلمبیایی هستند؛ از همین رو بعضی از آهنگ های شکیرا به این دو زبان خوانده شده اند. او همچنین به زبان های ایتالیایی و فرانسوی تسلط دارد. شکیرا تک فرزند است؛ اما ۸ خواهر و برادر ناتنی از ازدواج های قبلی پدر خود دارد.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده

کودکی

شکیرا اولین شعر خود را در سن ۴ سالگی نوشت و اولین بار در ۱۳ سالگی آهنگ خود را ضبط کرد. هنگامی که شکیرا ۲ ساله بود، برادر بزرگش در حادثه تصادف کشته شد. شکیرا  در ۸ سالگی ترانه ای نوشت که “Tus gafas oscures” نام دارد؛ این ترانه الهام گرفته از عینک دودی بود که پدر شکیرا در زمان فوت پسر خود، به چشم هایش می زد تا کسی متوجه غم و اندوه او نشود.

هنگامی که شکیرا ۴ ساله بود، به همراه پدر خود به یک رستوران خاورمیانه ای رفت و برای اولین بار در زندگی اش، صدای دمبک را شنید و شروع به رقصیدن روی میز کرد؛ از همانجا بود که علاقه خود به اجرا کردن را کشف کرد.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

دوران مدرسه

شکیرا یک مسیحی کاتولیک است که به مدرسه کاتولیک نیز رفته است. او رقصیدن و اجرا را از همان زمان مدرسه آغاز کرد. وی برای معلم ها، همکلاسی ها و حتی راهبه ها آواز می خواند و از این کار لذت می برد. او در سال دوم دبستان در گروه کر مدرسه شرکت کرد، اما از این گروه رد شد. دلیل رد شدن او نیز، صدای خیلی قوی و محکم او بود که برای سبک کر مناسب نبود. معلم موسیقی او معتقد بود که صدای شکیرا شبیه به صدای بز است! به گفته خود شکیرا، او را در مدرسه به نام “دختر رقصنده شکم” می شناختند، که همین القاب، شور و اشتیاق او برای داشتن اجرای زنده را بیشتر و بیشتر کرد.

از سن ۱۰ تا ۱۳ سالگی، شکیرا به چند ایونت مهم در شهر خود دعوت شد و توانست توجهات را نسبت به خود جلب کند و شناخته شود. در همان زمان بود که او با مونیکا آریزا، تهیه کننده تئاتر، که شیفته شکیرا شده بود ملاقات کرد و توانست در زندگی حرفه ای خود، پیشرفتی داشته باشد و اولین گام های خود به سمت موفقیت را بردارد.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده

شکیرا و آنتونیا د لا روآ

شکیرا در سال ۲۰۰۰ با آنتونیا د لا روآ، وکیل آرژانتینی، و پسر رییس جمهور سابق آرژانتین رابطه داشت. شکیرا در سال ۲۰۰۹ در یکی از مصاحبه های خود اعلام کرد که رابطه این دو، مانند زوج هایی است که با هم ازدواج کرده اند و برای داشتن زندگی مشترک، به یک تکه کاغذ (ازدواج رسمی) احتیاجی ندارند! پس از ۱۱ سال رابطه عاشقانه، سرانجام این زوج از یکدیگر جدا شدند. شکیرا در این باره بیان کرد که تمام شدن این رابطه عاشقانه، یک تصمیم مشترک میان این زوج است. اما در نهایت در آپریل ۲۰۱۳، شکایت د لا روآ از شکیرا برای مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار، بحث برانگیز شد. او ادعا می کرد که در نوشتن آهنگ ها و ساخت برند شکیرا به او کمک کرده است. اما در نهایت این دادگاه به نفع شکیرا به پایان رسید.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

شکیرا و جرارد پیکه

از سال ۲۰۱۰ تا کنون، شکیرا با فوتبایست اسپانیایی، جرارد پیکه، رابطه عاشقانه دارد. “میلان” اولین فرزند این زوج است که در سال ۲۰۱۳ متولد شده است. در سال ۲۰۱۴ نیز بار دیگر خبر بارداری شکیرا شنیده شد. ساشا، فرزند دوم این زوج، در سال ۲۰۱۵ متولد شد.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

زندگی حرفه ای شکیرا

۲ آلبوم ابتدایی شکیرا تقریبا با شکست مواجه شدند و طرفداران زیادی نداشتند؛ اما پس از آن، شکیرا بسیار محکم تر و قوی تر به سوی آلبوم سوم خود قدم برداشت و تصمیم گرفت برند موسیقی خود را تولید کند. آلبوم سوم او در سال ۱۹۹۶ چیزی بالغ بر ۳ میلیون نسخه فروش داشت. این آلبوم توانست رتبه خوبی در بیلبوردهای مختلف آمریکا مانند Billboard Top Latin Albums ثبت کند. با موفق شدن این آلبوم، شکیرا به یکی از سوپراستارهای موسیقی در میان اسپانیایی زبان ها تبدیل شد که آنها او را با صدای قوی و رقص حیرت آورش یاد می کردند.

آلبوم چهارم او، در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این آلبوم از آلبوم قبلی او نیز موفق تر و شناخته تر شد و توانست ۱۰ میلیون نسخه در سراسر دنیا، و ۱٫۵ میلیون نسخه در آمریکا فروش داشته باشد. همین آلبوم بود که باعث شد شکیرا جایزه Latin Grammy را از آن خود کند. این اولین جایزه رسمی شکیرا، در ابتدای شهرتش بود. در زمان نگارش این مقاله، شکیرا ۱۱ آلبوم، ۷۱ موزیک ویدیو و ۵۵ تک آهنگ منتشر کرده است که اکثر آنها مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفته اند.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

جوایز و افتخارات شکیرا

شکیرا تاکنون در حرفه خود جوایز بسیار زیادی دریافت کرده است. بنا به گفته شرکت سونی، شکیرا پرفروش ترین هنرمند در تمام دوران موسیقی کلمبیا است و توانسته چیزی نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ میلیون نسخه از آهنگ هایش را به فروش برساند. همچنین براساس گفته سایت یاهو، تک آهنگ ” Hips Don’t Lie ” شکیرا، پرفروش ترین آهنگ دهه ۲۰۰۰ است.

باتوجه به محبوبیت و شهرتی که شکیرا در کلمبیا کسب کرد، در سال ۲۰۰۸، در شهر بارانکیلا کلمبیا، مجسمه ای از او ساخته و نصب شد.

آهنگ ” La Totura ” شکیرا توانست رکورد بی نظیری در Billboard’s Hot Latin Tracks ثبت کرده و برای ۲۵ هفته در صدر این جدول باقی بماند. شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که دانلود آهنگ های شکیرا در مدت زمان یک سال، از دانلود تمامی آهنگ های خواننده های لاتین در ۵ سال گذشته بیشتر می باشد. درهمان سال، آهنگ ” She Wolf ” شکیرا جزو ۱۰ آهنگ برتر دانلود شده لاتین شد. در سال ۲۰۱۰، موزیک ویدیو” Waka Waka ” شکیرا در سایت یوتیوب چیزی بالغ بر ۲٫۲ میلیارد بازدید داشته است! شکیرا با این موفقیت های چشمگیر و بی سابقه توانست یکی از ستاره های بلوار هالیوود را به نام خود ثبت کند.

 

عکس های شکیرا خواننده خوشگل کلمبیایی

فعالیت های دیگر

شکیرا در عرصه های مختلفی فعالیت داشته است. برای مثال، در سال ۱۹۹۷ موسسه خیریه و مدرسه ای مخصوص کودکان استثنایی در کلمبیا تاسیس کرد. همچنین وی، سفیر صلح سازمان یونیسف می باشد. علاوه بر آن، شکیرا یکی از نمایندگان باشگاه فوتبال بارسلونا برای طرح های خیریه این باشگاه ورزشی می باشد.

او همچنین در سال ۲۰۱۰، برند محصولات آرایشی خود با نام ” S by Shakira ” را راه اندازی کرد که شامل عطر، لوشن و بادی اسپلش می باشد. به علاوه در سال ۲۰۱۵ با کمپانی دیزنی فعالیت داشته و دوبله یکی از شخصیت های انیمیشن زوتوپیا را به عهده داشته است. شکیرا در شوی تلویزیونی The Voice نیز به عنوان یکی از داورین حضور داشت.

مطالب مرتبط

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش

سایت


کانالمون توی تلگرام

چت باکس